loading...

آی آرتور|سایت اصلی پرواز

شرکت هواپیمایی ماهان ماهان ایر یا هواپیمایی ماهان یکی از شناخته شده‌ترین و باکیفیت‌ترین خطوط هوایی در ایران است که در سال ۱۳۷۱ در شهر کرمان شکل گرفت. انتخاب و رضایتمندی مسافران خارجی از هوا

شرکت هواپیمایی ماهان

ماهان ایر یا هواپیمایی ماهان یکی از شناخته شده‌ترین و باکیفیت‌ترین خطوط هوایی در ایران است که در سال ۱۳۷۱ در شهر کرمان شکل گرفت. انتخاب و رضایتمندی مسافران خارجی از هواپیمایی ماهان گواهی بر این موضوع است و این شرکت را می‌توان یکی از اصلی‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات مسافربری هوایی در کشور به شمار آورد.
شرکت ماهان در سال‌های گذشته از بسیاری ایرلاین‌های خارجی الگوبرداری کرده است و همین امر منجر به ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبای داخلی شده است. عمده پروازهای این ایرلاین از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد و دیگر شهرهای بزرگ ایران است.

 

ایرلاین - شرکت هواپیمایی ماهانایرلاین – شرکت هواپیمایی ماهان

از برتری‌های اصلی ماهان نسبت به دیگر ایرلاین‌ها می‌توان به سامانه قوی اطلاع‌رسانی این شرکت اشاره کرد که میزان تأخیر پروازها و یا تغییرات برنامه و اطلاعات پرواز را سریعاً به مسافران از طریق پیامک اطلاع می‌دهد. همچنین فرایندهای دریافت و استرداد بلیت در این شرکت به سهولت امکان‌پذیر است. در پروازهای ماهان، سفارش غذای مخصوص تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز برای مسافران خارجی امکان‌پذیر است.
اگرچه ناوگان حمل و نقل این شرکت چندان مدرن نیست، اما فضای کابین و صندلی‌های هواپیما و سیستم‌های پخش موسیقی و فیلم در کنار مهمانداران کارآزموده ازجمله دلایلی است که تجربه خوبی را از سفر با ماهان به یادگار می‌گذارد. این شرکت همچنین تاکنون موفق به کسب عناوین و افتخارات بسیاری شده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر (هُما)

شرکت هواپیمایی ایران ایر یا هما اولین و قدیمی‌ترین ایرلاین ایران به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۰ شروع به فعالیت کرد و امروزه با داشتن ناوگان گسترده به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مسافربری نیز محسوب می‌شود. تعداد هواپیماهای ایران ایر به عدد ۴۳ می‌رسد که اکثر آنها دارای تکنولوژی‌های روز هستند.

 

ایرلاین- (شرکت هواپیمایی ایران ایر (هُماشرکت هواپیمایی ایران ایر(هما)

 

سرویس غذا و خدمات حین پرواز یکی از مزیت‌های اصلی این شرکت نسبت به رقباست و کسانی که تجربه سفر با این هواپیمایی را داشته‌اند، نسبت به کیفیت مناسب غذای پرواز نظرات مثبتی دارند. تنوع سرویس‌های ارائه شده توسط ایرلاین هما نیز در نوع خود قابل توجه است و مسافران می‌توانند منوی غذایی خود را انتخاب کنند و یا نسبت به دریافت هدایا و خدمات جانبی سفر اقدام کنند. گفتنی است در سال ۱۳۹۲ ایران ایر گواهی‌نامه رضایت مشتری را دریافت و درزمینه اطلاع‌رسانی به مسافران رتبه اول را کسب کرده است.

ایران ایر قدیمی‌ترین ایرلاین ایران است که در سال ۱۳۴۰ شروع به فعالیت کرد و امروزه با داشتن ناوگان گسترده به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مسافربری شناخته می‌شود.

شرکت هواپیمایی آتا

 

ایرلاین - شرکت هواپیمایی آتاشرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا نیز ازجمله ایرلاین‌های خوشنام در صنعت هواپیمایی ایران است و در طول سال‌های گذشته شاهد روند رو به رشدی از این شرکت بوده‌ایم. آنچه بیش از همه باعث جا افتادن برند آتا در ذهن مشتریان پروازهای کشور شده است، کم حادثه بودن ناوگان این شرکت است و در میان حوادث به وجود آمده، حادثه منجر به مرگ یا جرح در کارنامه آتا دیده نمی‌شود.
این شرکت در سال ۸۸ در تبریز و با چهار فروند هواپیما تأسیس شد. در حال حاضر آتا دارای ۸ فروند بوئینگ MD، ۳ هواپیمای ایرباس A320، ۶ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و ۲ هواپیمای امبرائر ۱۴۵ است.

شرکت هواپیمایی کیش ایر

کیش ایر در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و همان‌طور که از نام آن پیداست متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است. شرکت هواپیمایی کیش ایر از آن جهت که دارای ناوگان بروز و جدیدی است، کیفیت پرواز بالا و رضایت بخشی بیشتری را برای مشتریان خود به همراه دارد. خدمات کترینگ آن نیز با در اختیار داشتن تأمین‌کنندگان و پرسنل مجرب از کیفیت قابل‌توجهی برخوردار است.

 

ایرلاین - شرکت هواپیمایی کیش ایرشرکت هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش ایر در صنعت غذا بیش از ۲۰ سال تجربه دارد و دارای ۱۰۰ متخصص تغذیه در مجموعه خود است که همین امر باعث تولید و توزیع روزانه ۱۰ هزار سرویس غذایی در کشور شده است که از این حیث برتری نسبت به رقبا دارد. مسافران پروازهای کیش می‌توانند تجربه لذت بخشی را از سفر با این ایرلاین به دست آورند.

شرکت هواپیمایی قشم ایر

گویا ناوگان حمل و نقل هوایی باکیفیت تنها به جزیره کیش ختم نمی‌شود و جزیره زیبای قشم نیز از این نظر دارای یکی از برترین ایرلاین‌های کشور است. قشم ایر در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده و اگرچه این شرکت تعداد زیادی هواپیما در اختیار ندارد، اما ارائه خدمات باکیفیت باعث شده قشم ایر انتخاب اول مسافران برای جابه‌جایی میان قشم و دیگر شهرهای ایران (به‌ویژه فرودگاه مهرآباد) شده است.
گفتنی است یکی از هواپیماهای این شرکت به باشگاه فوتبال پرسپولیس تعلق دارد و به همین دلیل هواداران پرسپولیس این ایرلاین را شرکت محبوب خود می‌دانند.

 

ایرلاین - شرکت هواپیمایی کیش ایرشرکت هواپیمایی قشم ایر

قطعاً در این لیست شرکت‌های برتر دیگری قابل بررسی هستند که در آینده بیشتر به آنها پرداخته خواهد شد و هرچند با مروری بر سوابق، ظرفیت‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده در بین شرکت‌های هواپیمایی به رتبه‌بندی ایرلاین‌های کشور پرداختیم، اما نبود اطلاعات رسمی و ثبت‌شده که بتواند ارزش‌گذاری شرکت‌ها را با استفاده از عدد و رقم انجام دهد، یکی از نقاط ضعف در این صنعت است. بدون شک زمانی که شرکت‌ها به درک درستی از وضعیت خود نسبت به رقبا دست یابند و مردم نیز بر اساس آمار و اطلاعات برترین شرکت‌های مسافربری را انتخاب کنند، سطح خدمات و کیفیت ارائه‌شده روز به روز بیشتر خواهد شد.
با این وجود باید توجه داشت که شرکت‌های هواپیمایی در طول یک دهه گذشته در کشور از رشد و بهبود قابل‌توجهی برخوردار بوده‌اند و نتیجه آن را می‌توان در افزایش ایمنی، بهبود اطلاعات پرواز، کاهش زمان‌های تأخیر، قیمت‌گذاری رقابتی و غیره یافت. امروزه مردم کشور می‌توانند با استناد به این اطلاعات برترین ایرلاین را برای سفرهای خود انتخاب کنند.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 01 بهمن 1398 زمان : 12:31 بازدید : 43 نویسنده : آشنا
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 704
  • بازدید کلی : 8,093